Bezpośrednie loty do Zjednoczonych Emiratów Arabskich z Polski są niezwykle lukratywne, więc możliwość zarobku dobrych pieniędzy nie chcą przepuścić linie lotnicze Wizz Air. Węgierskie niskokosztowiec zwiększy podaż lotów do Abu Zabi z Polski. Z Katowic dostępne będą codzienne rejsy, podczas gdy z Krakowa airbusy A321neo będą latać pięć razy w tygodniu.
Popyt na połączenia lotnicze do szerokorozumianego Bliskiego Wschodu z Polski wciąż rośnie, zwłaszcza do państw w Zatoce Perskiej vel Arabskiej, takich jak Zjednoczone Emiraty Arabskie. Choć oferowanie już było/jest rekordowe, to linie lotnicze planują zwiększenie podaży bezpośrednich lotów.
W czerwcu na polskim rynku zadebiutują Etihad Airways, uruchamiając rejsy Abu Zabi – Warszawa szerokokadłubowym samolotem typu boeing 787 Dreamliner. Choć emiracki operator będzie rynkowym gamechangerem (produkt premium jest znacznie lepszy od oferty Emirates i Qatar Airways w Warszawie), to stolica zatokowego państwa nie będzie nowością, gdyż Wizz Air od kilku lat łączy Katowice i Kraków z Abu Zabi.
Bezpośrednie połączenia węgierskiego niskokosztowca cieszą się dużym zainteresowaniem wśród pasażerów – airbusy A321neo na tych dwóch trasach latają wypełnione po brzegi, a jeśli doliczyć infantów [dziecko w wieku do dwóch lat, od red.] to często wskaźnik zajętości miejsc przekracza 100 proc., więc „tanie” linie lotnicze zdecydowały zwiększyć oferowanie.
W nadchodzącym sezonie zimowym, który zacznie swój bieg 26 października 2025 roku i zakończy się 28 marca 2026 roku, Wizz Air będzie latał z Katowic do Abu Zabi codziennie, podczas gdy w ostatnim sezonie zimowym połączenia były realizowane z częstotliwością pięciu rotacji w tygodniu. Podaż miejsc w lotach z Pyrzowic urośnie o 40 proc. Połączenia z Krakowa będą realizowane pięć razy w tygodniu (wzrost o jedną rotację rok do roku), a tygodniowa podaż foteli wzrośnie o 25 proc.
Jest także szansa, że
Wizz Air do Abu Zabi będzie latał z Lotniska Chopina. Niskokosztowiec otrzymał sloty na realizację rejsów w trwającym sezonie letnim, lecz z cennych praw na realizację startów i lądowań w porcie lotniczym Zayed nie skorzystał. Nie jest wykluczone, że operator będzie się ubiegał o sloty także na sezon zimowy.